Meet Smartists Sophie Houser And Andrea Gonzales : Creators Of The Feminist Video Game “Tampon Run”

MEET SMARTISTS SOPHIE HOUSER AND ANDREA GONZALES: CREATORS OF THE FEMINIST VIDEO GAME “TAMPON RUN”
POSTED BY TRILBY BERESFORD ON JUNE 2, 2016

5. 코스모 비즈니스 프렌즈_국민의당-권은희

원문 링크 > http://amysmartgirls.com/meet-smartists-sophie-houser-and-andrea-gonzales-creators-of-the-feminist-video-game-tampon-run/

여자 아이들이 과학, 기술, 엔지니어, 수학 (STEM 분야로 총칭되는) 영역으로 활발하게 진입하고 있는 현상은 날마다 점점 더 뚜렷해지고 있다. 이 어린 여성들 중에서도 최근 국제적 돌풍을 일으킨 것으로 화제에 올랐던 두 고등학생, 소피 하우저Sophie Houser 와 앤디 곤잘레스Andrea(Andy) Gonzales는 뉴욕시로부터 큰 환호를 받았다. 그들은 ‘코딩하는 소녀들(Girs Who Code)’의 여름 학습 프로그램에서 만나, 월경에 대한 사회적 낙인과 관한 고민을 나누면서 가까워졌다. 요컨대, 그들은 ‘월경’에 대한 매우 강력한 타부를 느꼈고, 모든 여성에게는 일상적이고 일반적인 몸의 생리작용에 불과할 뿐인 ‘월경’에 대해 사람들이 보다 열린 태도를 취할 수있게끔 용기를 주려고 8비트 환경의 비디오 게임을 제작했다. 자연스럽게 이 게임에는 ‘탐폰 런Tampon Run’이란 타이틀이 붙었다. 그 다음으로 일어난 일은 그렇다, 빠르게 입소문이 퍼졌다.

우리는 이 두 어린 여성, 공저자들의 감동적인 이야기가 담긴 ‘Girl Code: Gaming, Going Viral, and Getting it Done’의 출간 소식을 알리게 되어 기쁘다. 이 책에는 당신들이 코딩을 시작할때 도움이 될만한 친절한 보너스 내용들도 포함되있다! 출간 일시는 2017년 4월 7일, 출판사는 HarperCollins Children’s Books로 예정되어 있다. 멋진 책 표지를 오늘 이렇게 우리가 공개할 수있어서 너무나 기분이 좋다.  그들의 바쁜 일정을 틈타, 우리는 간신히 소피와 앤디의 인터뷰를 따낼 수 있었다.

 

GirlCode_HC_C

 

Smart Girls

여러분들은 TED 토크에서 월경 문화와 탐폰에 대한 타부가 여성들에게 일반적이고 자연스러운 몸의 생리작용을 당황스럽고, 상스럽고, 수치스러운 것으로 여기도록 가르친다고 설명했습니다. 이러한 이슈와 싸우기 위해서 Tampon Run 게임이 할 수 있는 역할은 무엇일까요?

Sophie and Andy

우리는 코미디와 풍자에 더해 재미, 복고적인 비디오 게임 플랫폼을 사용해, 즐겁고 위협적이지 않은 방법으로 월경 타부라는 심각한 이슈를 마주할 수 있게 만들었습니다. 그 어떤 이도 설교 당하거나 윽박지르는 소리를 듣거나 불편해지는 것을 좋아하진 않아요. 우리는 탐폰런을 제작하면서 이것을 명심했습니다.

우리는 사려깊은 마음과 논쟁을 만들고 싶었습니다. 모든 타부를 극복하기위해서 필시 거쳐야할 과정들, 그것을 위해 제한 없이 자연스럽게 말이 오가야 할 주제에 대해서요. 게임이 출시된지 얼마 지나지 않아, 사람들은 애정을 줬고 공유는 맹렬하게 이뤄졌습니다.
우리는 목표를 달성했습니다. 사람들에게 월경과 관한 자신의 경험, 타부로 인한 트라우마에 대해 이야기 할 수 있는 권리를 가져다 줬어요. 또한 월경 이슈 전반에 대해서 보다 나은 인식을 만들어냈습니다.

Smart Girls

미출간된 Girl Code 의 내용을 모두 공개할 순 없겠지만, 혹시 Tampon Run 제작과정에서 특별히 기술적으로 어려웠거나 제작하기에 까다로웠던 점이 있었다면 살짝만 저희에게 얘기해 줄 수 있을까요?

Andy

우리는 코딩하는 소녀들(Girs Who Code) 여름 학습 프로그램에서 팀을 결성했습니다. 최종 프로젝트를 제작하기 위해서 여름이 끝나갈 무렵에 게임을 제작했어요. 흑백의 텅빈 스크린으로부터 움직이는 컬러 블럭들을 만들어가기까지 일주일가량이 소요됬습니다. 아무것도 없는 상태에서 뭔가를 짓는다는 것은 무모한 경험이었고 때로는 굉장한 좌절감을 느꼈습니다.

게임 속 소녀 캐릭터를 뛰어 오르고 내리게 하는 것이 가장 어려웠어요. 소피는 그 캐릭터를 올라가게 하고 다시 내려오게 만드려고 24시간을 보냈습니다. 엄청 투덜거리면서, 스트레스로 무언가를 먹었고, 아마 울었던 것도 같아요. 하지만 마침내 캐릭터가 점프를 했을때, 그것은 소피가 처음 느끼는 성공에 대한 강렬한 감각이었습니다. 많은 하이파이브가 오고갔죠.

Smart Girls

컴퓨터 과학 분야에서 더 높은 수준의 교육과 일을 해나가는데 관심이 있지만, 진입 초기의 장벽을 극복하기 위해서 도움을 필요로 하는 어린 여성들에게 해줄 수 있는 조언이 있을까요?

Sophie

사회에는 여러분들을 막는 장벽들이 많이 있습니다만, 그것들이 당신 내면에까지 장벽을 치게 놔두지는 마세요. 당신이 똑똑하지 않다는, 훌륭하지 않다는, 실패할 것만 같다는 두려움이 당신의 길을 막습니다.

당신이 스스로를 주눅들게 하거나 스스로에 대한 믿음을 갖지 못하면 (가식적으로 들릴 수 있겠으나) 당신은 그 어느곳에도 도달하지 못할 것입니다. 당신이 아무리 작은 방면으로라도, 성취를 추구한다면 당신은 자신이 할 수 있는 일에 대해 깜짝 놀랄 것입니다.

Andy

무서워하지 마세요! 당신이 관심있는 회사들에 접근해보고, 온라인에서 찾은 캠프나 교실에 가입해보세요. 사람들은 기술산업 분야의 커다란 성비 불균형에 대해 호들갑을 떨고 있고, 또 그게 사실일 수 있지만, 여성 기술자 커뮤니티가 보내는 환대와 지지도 존재하고 있음은 부정할 수 없는 부분입니다. 저는 분명 저의 남녀 멘토들, 동료들 없이는 오늘의 이 자리까지 오지 못했을 거에요. 초기의 진입장벽을 통과하는게 무척 벅찬 일처럼 보일 수 있지만, 다른 측면에서의 보상은 셀 수 없을 것입니다!

Smart Girls

탐폰런을 출시한 이후로 대중들로부터 받은 놀라웠던 반응이나 결과에 대해서 얘기해 주세요.

Sophie and Andy

우리는 전혀 반응을 일으키지 못할거라 여겼기 때문에 충격 받았어요!! 우리는 그저 어느날 밤 온라인에다 여름동안의 프로젝트를 발표한 고등학생 애들이었어요. 2년 후에 우리가 그간에 벌린 미친짓들에 대해 책을 쓰게 되리라고는 생각지 못했어요.

아주 작은 게임이 전세계의 낯선 사람들로부터의 반향을 일으키는걸 보고있자니 놀라웠고 또 감동적이었습니다. 우리는 월경 괴담들과 (한 소녀는 자신이 좋아하는 상대 앞에서 하얀바지에 피를 흘린 이야기를 공유해줬습니다.) 지지를 보내는 사람들, 그리고 게임을 위해 코딩기술을 배우고 싶어하는 여자애들로부터 이메일과 트윗을 받았습니다.

캘리포니아의 어떤 중학교 선생님은 모든 남녀 학생들이  탐폰런을 매 쉬는 시간마다 플레이한다고 이메일을 보내기도 했습니다. 어떤 5학년 여학생이  월경을 역겹다고 하자, 8학년 남학생이 전혀 그렇지 않다고 설명을 해줬다고 해요. 멋진 일이죠.

Smart Girls

탐폰런 제작과정에서 여러분이 마스터한 확실한 코딩 기술 이외에도, 이 프로젝트가 개인적으로 어떤 도움을 주었나요?

Sophie and Andy

탐폰런과 함께한 경험들은 우리에게 큰 힘이 되주었습니다. 비록 여자애 2명뿐이어도, 전세계적으로 사람들에게 닿고 영향을 줄 수 있다는 것을 배웠어요.

우리는 아이디어와 목소리를 가지고 있었기 때문에 힘과 기관을 취할 수 있었고, 코딩을 통해서 전세계의 수백만의 사람들에게 도달 할 수 있는 가능성 또한 얻을 수 있었습니다. 인터넷 덕분에 매순간마다 그랬어요.

탐폰런은 우리가 디지털 기술만큼이나 우리의 목소리를 이용하는것에 자신을 가질 필요가 있음을 보여주었습니다. 우리는 세계에서 무슨 일이 일어나고 있는지를 보고 있어요. 인종, 젠더, 계급, 환경, 그리고 우리가 바꿀 필요가 있는 전지구적 정치들에 대해서요. 우리는 그런 종류의 사회적 변화를 만들어내기 위해 계속해서 발언하길 원합니다!

Smart Girls

만약 어떤 독자가 책  Girl Code 한 부를 집어들지말지 고려중이라면, 구매결정을 완료지어줄 만한 것으로 재빨리 떠오르는 홍보문구가 있을까요?

Sophie and Andy

만약 독자가 멋진 일을 하는 여성에 대해 배우기를 원한다면 (우리 뿐만이 아닌 기술분야의 다른 여성들 역시 해당!), 또 당신의 프로젝트를 시작하기위한 동기부여를 받기 원하다면, 또 많이 웃기를 바란다면 (아마도 조금 울겠지만), 또 소녀인것에 자부심을 느끼고 싶다면…바로, 이 책이 당신에게 맞을 것입니다!

Smart Girls

여러분은 비디오 게임과 책으로 공동작업을 완료했습니다. 앞으로 준비된 미래가 있다면 무엇일까요?

Sophie

당장에는 둘 다 대학생활에 매우 집중하고 있어요! 저는 컴퓨터 과학과 스튜디오 아트, 도예, 문학같은 다른 영역들도 공부중인 브라운 대학에서 이제 막 1학년 과정을 끝냈어요. 이번 여름에는 2학년들을 육성하기 위한 페이스북의 특별 프로그램, ‘공학기술을 위한 페이스북 대학 Facebook University for Engineering ‘ 에서 인턴쉽을 할 예정입니다. 페이스북을 내부에서 경험할 수 있다는게 , 또 안드로이드 어플리케이션의 제작법을 배울 수 있어서 기대됩니다.

Andy

저는 노스 캐롤라이나 대학에서 가을에 첫 신학기를 보낼 예정이에요. 컴퓨터 과학을 전공할 계획입니다. 소피와 저는 이제 수마일씩 떨어져 있지만, 지지와 용기, 동기부여를 지속적으로 서로에게 보냅니다. 그리고 저희는 탐폰런의 메시지, 우리가 경험을 통해 배운 모든 개인적인 것들을 지속적으로 확산시킬 수 있어서 신나요.

Smart Girls

마지막으로, 지금 당장 박살내버려야할 필요가 있는 문화적 타부는 또 뭐가 있을까요?

Sophie and Andy

와- 정말 깔리고 깔렸어요. 젠더 정체성, 성적지향, 인종적 스테레오 타입, 몸에 대한 이미지상, 제노포비아, 낙태, 여성의 성적 대상화, 이것보다 더 많죠!

 


 

Every day, it becomes more and more apparent that girls are blossoming in fields of science, technology, engineering, and mathematics (STEM). Among the young women currently taking the world by storm are Sophie Houser and Andrea “Andy” Gonzales; two high school students who hail from New York City. These girls met at the Girls Who Code summer immersion program, and bonded over their concern with the stigma that exists in our society about menstruation. In fact, they felt so strongly about the taboo that they created an 8-bit video game which encourages people to be more open about this normal bodily function that every woman experiences. Naturally, the game is called Tampon RunAnd yes, it quickly went viral.

We’re happy to report that the girls have now co-authored a book called Girl Code: GamingGoing Viral, and Getting it Done, telling their inspiring story. It also includes some generous bonus content to help you get started in coding! The book will be released on March 7th, 2017, by HarperCollins Children’s Books. Today it is our absolute pleasure to reveal the gorgeous cover.

Amidst their busy schedule, we also managed to sneak in a few words with Sophie and Andy.

Smart Girls

You explain in your TEDx talk that the culture of menstruation and tampon taboo teaches women that their normal and natural bodily function is embarrassing, crude and shameful. What role does Tampon Run play in combatting this issue?

Sophie and Andy

We set out to use comedy and satire, plus a fun, retro video game platform, to provide an entertaining, non-threatening way to confront the serious issue of the menstrual taboo. No one likes being lectured or yelled at or made uncomfortable, and we kept that in mind when we made Tampon Run. We wanted to create thoughtfulness and discussion around a topic that is normally off limits since discussion itself is a major step to overcoming any taboo. Shortly after the game went live, people loved and rabidly shared it. We achieved our goal of giving people license to talk about their personal experiences with menstruation, or their traumas due to the taboo, and created greater awareness around the whole issue.

SG

Without giving away all of Girl Code, can you tell us a little bit about how you created Tampon Run, and a particularly tricky technical or creative challenge you faced?

Andy

We teamed [at the Girls Who Code program] to create a final project at the end of the summer, spending a week building the game from a blank white screen, to a few colored blocks moving around, to a full game. It was a wild experience to build something from nothing, and sometimes it was also incredibly frustrating. Getting the girl character in the game to jump up and down was especially hard. Sophie spent a full twenty-four hours trying to get her to go up and come back down, full of lots of grumbling, stress eating and maybe some tears. But when the girl finally jumped, it was the most intense feeling of success Sophie’s ever experienced. Many high fives were in order.

SG

What advice would you each give to other young girls who are interested in pursuing higher education or careers in computer science, but need help getting over the initial barrier?

Sophie

There are lots of barriers that the outside world imposes on you, but don’t let your inner personal barriers—fears you won’t succeed, that you’re not smart enough or good enough—get in your way. If you put yourself down or don’t believe in yourself (as cheesy as that sounds) then you won’t get anywhere. But if you pursue your goals, even in small ways, you’d be surprised about what you’re capable of doing.

Andy

Don’t be afraid! Reach out to that company you’re interested in, sign up for that camp or class that you found online. People make a big deal about there being a huge gender imbalance in the tech industry and, while that may be true, there’s no denying how welcoming and supportive the female tech community is. I definitely wouldn’t be where I’m at today without all my mentors and colleagues, both men and women. It seems very daunting to get past that initial barrier, but the reward on the other side is immeasurable!

SG

Tell us about a surprising result or reaction you got from the public after unleashing Tampon Run into the world.

Sophie and Andy

We were surprised we got any reaction at all!! We were two high school kids who put their summer project online one night—we did not think that two years later we would be writing a book about the crazy things that happened in between. It was incredible and moving to see that our tiny game resonated with strangers around the world. We got emails and tweets of support talking about people’s menstruation horror stories (one girl shared her story of bleeding in white pants in front of her crush) and girls who wanted to learn how to code because of the game. One middle school teacher in California even emailed to say that all the girls and boys were playing Tampon Run every recess. When one fifth-grade girl called menstruation gross, an eighth-grade boy explained that menstruation wasn’t gross at all. That was pretty cool.

SG

Beside the obvious coding skills that you’ve mastered from creating Tampon Run, how has this project been helpful to you personally?

Sophie and Andy

Our experiences with Tampon Run have been hugely empowering. We’ve learned that even though we’re just two girls, we can reach and affect people globally. We have power and agency because we have ideas and a voice, and through coding we have the ability to reach millions of people worldwide in a nanosecond thanks to the internet. Tampon Run showed us that we need to have the confidence to use our voices as well as the digital tools available to us. We see what’s going on in the world, and there are so many issues regarding, race, gender, class, the environment, and global politics that need to change. We want to continue to speak up and to create that kind of social change!

SG

If a reader is thinking about picking up a copy of Girl Code, what is your quick pitch that will make them seal the deal?

Sophie and Andy

If you want to learn about women doing cool things—and not just us, lots of other women in tech, too!—and you want to be inspired to start your own project and you want to laugh a lot (and maybe even cry a little) and you want to feel proud of being a girl…well, this book is for you!

SG

Now that you’ve collaborated together on a video game and a book, what might the future hold?

Sophie

We’re both super focused on college right now! I just finished my freshman year at Brown University where I studied Computer Science and a range of other subjects like studio art, poetry and literature. This summer I’ll be interning at Facebook as part of a special program for rising sophomores, called Facebook University for Engineering. I’m excited to experience Facebook from the inside, and to learn how to build Android apps.

Andy

I’m starting my freshman year in the fall at University of North Carolina as a Robertson Scholar, where I plan on majoring in Computer Science. Even though we are miles away from each other now, we continue to support, encourage and inspire each other. And we’re excited to continue to spread the message of Tampon Runand all the personal things we’ve learned through our experiences.

SG

And finally, what is another cultural taboo that needs to be promptly squashed?

Sophie and Andy

WOW, THERE ARE TRULY A TON: Raising awareness about gender identity, sexual orientation, racial stereotypes, body image, xenophobia, abortion, sexual objectification of women— and so many more!